2025 YKS Ek Yerleştirme ile Üniversitemize Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri Hakkında Duyuru

Yazar: | Tarih: 6 Ekim 2025

2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre ek yerleştirme ile Üniversitemize kayıt hakkı kazanan tüm öğrencilerimizi tebrik eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz.

E-Devlet üzerinden yapılan Elektronik kayıt (E-Kayıt) işlemi kesin kayıt olup; elektronik kayıt yapan öğrencilerin ayrıca Üniversiteye gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.

E-Devlet üzerinden kesin kaydını yapan öğrencilerimiz, yine E-Devlet sisteminden öğrenci belgelerini alabilirler.

Kesin kayıt yapan öğrencilerimiz https://parola.omu.edu.tr/hesapo adresine girerek ilk şifre oluşturma işlemlerini yapabilirler. Şifrelerini oluşturan öğrencilerimiz https://ubys.omu.edu.tr/ adresinden öğrenci bilgi sistemine giriş yapabilirler.

Elektronik Kayıt (E-Kayıt)

Elektronik kayıtla ilgili aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  • Elektronik kayıtlar 10-12 Ekim 2025 tarihleri arasında yapılacaktır.
  • Sağlık raporu isteyen programlara yerleşen öğrenciler E-Kayıt yaptıramayacaklardır.
  • Aynı anda iki örgün ön lisans veya lisans programına kayıt olunamayacağı için bu durumdaki öğrenciler E-Kayıt yaptıramayacaklardır.
  • E-Kayıt sırasında öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM'den otomatik olarak sorgulanacak olup, Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi de ekranda yer alacaktır. Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler E-Kayıt yapamayacak olup, yüzyüze kayıt için lise diploması veya lise mezuniyet belgesi aslı/onaylı sureti ile şahsen başvurarak kayıt yaptırabileceklerdir.

Üniversiteye Gelerek Şahsen Kayıt Yaptırması Gereken Öğrencilerden İstenen Belgeler ve Kayıt İşlemleri ile İlgili Bilgiler

  • Kayıt işlemleri adayın şahsen başvurusu ile yapılabilmektedir. Posta, telefon, faks vb. yollarla başvuru ile kayıt işlemi yapılmamaktadır. Mazereti olan öğrencilerimiz kayıt işlemlerini noter onaylı vekalet ile yaptırabilirler.
  • E-Devlet üzerinden kaydı yapılmayan ve şahsen kayıt yaptırmak zorunda olan öğrencilerin, kayıt yapmasına engel olan durumu ile ilgili belge aslı veya onaylı sureti ile (ortaöğretim mezuniyet belgesi, sağlık raporu vb.) başvurmaları gerekmektedir.
  • Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.
  • Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
  • Aynı anda iki örgün ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağı için bu durumdaki adaylar, halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
  • E-kayıt yapamayıp yüz yüze kayda gelen öğrencilerin kayıttan sonra kendilerine iade edilmek üzere lise diploması aslı, yerleştirmeye ait ÖSYM çıktısı ve kimlik belgesi ile başvuru yapmaları gerekmektedir.